GOED NIEUWS: De meeste VELUX dakramen hebben weer normale levertijden! (min. 3 werkdagen)

Levering

 

-----------

Informatie omtrent vertragingen in onze leveringen!!

Momenteel ervaren wij al geruime tijd een bovengemiddeld sterke vraag naar onze producten. Door een combinatie van grondstof schaarste, de wereldwijde pandemie én grote vraag naar onze producten ervaren wij helaas vertragingen in onze leveringen. Voor u is het van belang te weten dat de producten wel beschikbaar zijn, maar een langere levertijd kunnen hebben. Dit geldt voor onze houten én polyurethane dakramen.

 

Wij danken u voor uw begrip.

-----------

Waar en wanneer vinden de leveringen plaats?

Voor bestellingen die via deze website geplaatst worden, bezorgen wij UITSLUITEND aan adressen in Nederland. Bezoek een VELUX e-shop van een ander land als u producten naar een ander land wilt laten bezorgen. Bekijk een lijst met VELUX e-shops op www.veluxshop.com. Er kunnen speciale voorwaarden van toepassing zijn.

Leveringen vinden plaats op werkdagen tijdens de kantooruren (tussen 8:00u en 16:30u), en er moet getekend worden voor ontvangst. 

We leveren rechtstreeks op het adres dat u tijdens de aankoop van een product in deze e-shop hebt opgegeven. Een handtekening is vereist bij aflevering van uw goederen. Het is dus noodzakelijk dat iemand aanwezig is voor de goederen in ontvangst te nemen. De handtekening wordt door ons als geldig bewijs geaccepteerd voor het feit dat de goederen in goede staat geleverd werden. Let op: De bestelling kan op een pallet worden bezorgd en wordt op de stoep bij de voordeur afgeleverd. 

Afhankelijk van de inhoud van uw bestelling, kan het gewicht van uw bestelling meer of minder belangrijk zijn. De bestelling wordt voor de deur bezorgd. Houdt u er rekening mee dat u eventueel hulp heeft om de producten naar binnen te brengen. De chauffeur is niet verplicht u te helpen, indien u hulp vraagt bij de levering van de producten. We bezorgen enkel op de begane grond en de chauffeur is niet verantwoordelijk voor eventuele schade.

Als uw bestelling dakramen en gordijnen bevat, worden deze door verschillende transporteurs en afzonderlijk van elkaar geleverd. Hierdoor kan het zijn dat de producten van uw bestelling op verschillende dagen worden geleverd.

Leveringsadres wijzigen na bevestiging van bestelling: Een wijziging van het adres kan alleen op de dag van de bestelling worden doorgevoerd. Het verzoek tot wijziging kunt op de dag van de bestelling vóór 16.30 uur telefonisch doorgeven aan onze klantenservice. Houdt u hierbij uw ordernummer bij de hand.

 

Leveringsadres wijzigen na bevestiging van bestelling : onze klantenservice kan geen wijzigingen aanbrengen aan uw bestelling.

 

Levering opvolgen

1. Levering van dakramen
Voor de levering van dakramen maken wij gebruik van DSV als logistieke partner. De uitleverdatum staat op uw orderbevestiging vermeld. Tevens ontvangt u een status-update per mail wanneer uw bestelling is verzonden. Hierin is een Track&Trace link opgenomen waarmee uw uw bestelling kunt volgen.
 
Eventuele vertragingen in uitlevering worden per mail aan u doorgegeven. Zorg ervoor dat u thuis bent op het moment van leveren, want u dient voor de levering een handtekening te zetten.

2. Levering van gordijnen en/of zonwering
Voor de levering van gordijnen en/of zonwering werken wij samen met DPD Logistics. De dag vóór de levering krijgt u een e-mail en sms van de transporteur (DPD). In de e-mail wordt aangegeven op welke manier u het leveringsadres kan veranderen of de leveringstermijn kan uitstellen. De dag van levering ontvangt u opnieuw een e-mail en sms van de transporteur met een tijdsvenster van 1 uur waarbinnen uw pakket geleverd wordt. Het is niet meer mogelijk om het leveringsadres of de leveringstermijn aan te passen.

Levertijd

Standaard is de levertijd van de meeste dakramen is van 3 tot 5 volledige werkdagen. In het winkelwagentje kunt u de verwachte levertijd in werkdagen van uw order zien. Op uw orderbevestiging krijgt u de definitieve leverdatum van uw order te zien. Alle vermelde tijden zijn in werkdagen (maandag t/m vrijdag). 

Leveringskosten (bezorgkosten)

De leveringskosten zijn afhankelijk van uw bestelling. Bij een orderwaarde tot €500,- betaalt u €20,- bezorgkosten op uw order. Vanaf een orderwaarde van €500,- wordt uw order gratis bezorgd. 

Aansprakelijkheid

VELUX Nederland B.V. kan niet aansprakelijk gesteld worden voor een vertraging van de levering. Indien het bestelde product niet meer voorradig is, zal VELUX Nederland B.V. u hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen. U kan dan kiezen om uw order te annuleren of om een ander product te bestellen. VELUX Nederland B.V. kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou voortkomen uit het niet voorradig zijn van een product.