GOED NIEUWS: De meeste VELUX dakramen hebben weer normale levertijden! (min. 3 werkdagen)

Retourbeleid

Klachten


Heeft u een klacht? Dan kunt u deze via ons contact formulier of telefoon (030-6.629.610) aan ons kenbaar maken. Vermeld bij uw retourzending duidelijk uw naam, adres en voor een snelle retourafhandeling bij voorkeur uw ordernummer (zie de orderbevestiging). U krijgt binnen 3 tot 5 werkdagen een inhoudelijke reactie op de klacht van onze klantenservice.

 

De Europese Commissie heeft overeenkomstig bepaling nr. 524/2013 een nieuwe, interactieve website geopend (het EU Online Dispute Resolution platform). Doel van deze website is om geschillen die voortvloeien uit online transacties tussen u als consument en uw leverancier op te lossen.

 

Het platform is te vinden via deze link:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Annuleringen - Herroepingsrecht

U heeft zoals gezegd het recht om uw order binnen de 14 kalender dagen na ontvangst van uw bestelling te ontbinden. U vult hiervoor ons online retour formulier in. U kunt, conform de Europese Regelgeving, ook gebruik maken van het Modelformulier Herroeping. Na het kenbaar maken van uw wens om de producten te retourneren aan VELUX Nederland B.V. via het retour formulier of het modelformulier, informeert onze klantenservice u over de wijze waarop de retouren bij u worden opgehaald.
 
Na ontvangst en controle van de producten, wordt het te retourneren aankoopbedrag terug gestort op uw bankrekening. In het geval u een vervanging van het product onder garantie wenst, vanwege kwaliteitsprobleem of transportschade, kunnen wij overgaan tot de vervanging van het product, zonder terugbetaling. Het volledige proces (tot terugbetaling) zal ongeveer 20 werkdagen in beslag nemen, onder voorbehoud van eventuele vertragingen bij het ophalen en/of verzenden van de producten.

Retourzendingen

De kosten van retournering van de producten aan VELUX komen voor rekening van de consument. Deze bedragen €20,- per retour order. De producten dienen voor zover mogelijk en indien redelijkerwijs mogelijk onbeschadigd en in hun originele verpakking te worden geretourneerd. Is het product door uw toedoen beschadigd of incompleet? Dan behoudt VELUX het recht voor u de kosten voor het herstel van het product in rekening te brengen.

Hoe stuurt de goederen terug?

U heeft zoals gezegd het recht om uw order binnen de 14 kalender dagen na ontvangst van uw bestelling te ontbinden. U vult hiervoor ons online contact formulier in. U kunt, conform de Europese Regelgeving, ook gebruik maken van het Modelformulier Herroeping. Nadat VELUX Nederland B.V. uw verzoek tot retour heeft ontvangen neemt onze klantenservice deze binnen 5 werkdagen in behandeling. Per mail ontvangt u informatie over het retour halen van de producten.

Na ontvangst en  controle van de goederen, stort onze afdeling Finance het te retourneren aankoopbedrag terug op uw bankrekening. In het geval u een vervanging van het product onder garantie wenst, vanwege kwaliteitsprobleem of transportschade, kunnen wij overgaan tot de vervanging van het product, zonder terugbetaling. Het volledige proces zal ongeveer 20 werkdagen in beslag nemen, onder voorbehoud van eventuele vertragingen bij de post.

Indien u producten retourneert, verzoeken wij u het retourformulier in te vullen zodat wij uw retour zo optimaal mogelijk en zonder onnodige vertragingen kunnen afhandelen.

Ophalen van retouren

Voor het ophalen van de retouren maken wij gebruik van DSV als logistieke partner. De producten worden retour gehaald op de begane grond van het adres waar deze zijn afgeleverd.

 

Het bepalen van de waardevermindering van de producten

Om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen, zult u de producten inspecteren en behandelen (i) op zorgvuldige wijze en (ii) op dezelfde manier als u gewoonlijk in een winkel mag doen. Elke behandeling of onderzoek van de producten die verder gaat dan dat (b.v. de montage van de producten), kan leiden tot een waardevermindering van de producten, die wij in mindering mogen brengen wanneer wij de betaling die wij van u hebben ontvangen terugbetalen.  

De eventuele waardevermindering zal per geval worden bepaald. U mag de doos openen en de stoffen, materiaal en kleuren van de producten op zorgvuldige wijze inspecteren, zolang het openen gebeurt zonder de doos te beschadigen. Als de doos is beschadigd of indien de gebruiksaanwijzing niet is teruggestuurd  kunt u er van uitgaan dat de waarde van de producten zal zijn verminderd. De producten dienen compleet, in originele staat, in originele verpakking én in perfecte staat, m.a.w. de producten dienen nog voor verkoop in aanmerking te komen, teruggestuurd te worden.  

Indien de producten beschadigd zijn of in geval van incomplete producten, zal de waardevermindering 100% bedragen. Indien de teruggestuurde producten niet langer voor verkoop in aanmerking komen, zal de waardevermindering 100% bedragen, de producten kunnen niet terugbetaald worden.  

Indien de producten geïnstalleerd/gebruikt werden of indien de toebehoren niet teruggestuurd worden, zal de waardevermindering 50% bedragen. Wij herinneren u er aan dat zolang de producten in uw bezit zijn en totdat zij aan ons worden teruggestuurd, u verantwoordelijk bent voor de producten en aansprakelijk bent voor eventuele schade aan de producten.

Retourkosten

Er worden retourkosten berekend voor administratie- en verwerkingskosten. Deze kosten bedragen €20,- incl. BTW per retourorder.